საწავლო პროექტის გეგმა


პროექტი რუსულ ენაში           სახელმძღვანელო: მ.ლორთქიფანიძე  და სხვ. «Русский язык»

პროექტის სახელწოდება
პოლიტიკური  რეპრესიების ისტორია საბჭოთა რეჟიმის პირობებში
პროექტის მთავარი
იდეა

ვიცოდეთ, რომ გვახსოვდეს! გვახსოვდეს, რომ არ გამეორდეს!
პროექტის აქტუალობა
მოსწავლეები ისწავლიან:
·         მასალების მოძიებას, რესურსების ორგანიზებას;
·         აიმაღლებენ  შინაგან მოტივაციას;
·         გამოუმუშავდებათ  თანამშრომლობითი უნარ-ჩვევები (კომუნიკაციის, ჯგუფური მუშაობის);
·         გაიმდიდრებენ  ლექსიკას;
·         შეძლებენ რუსულ ენაზე კომუნიკაციასშეეჩვევიან საჭირო კონსტუქციების სწორად გამოყენებას;
·         გამოიმუშავებენ პატივისცემის გრძნობას იმ ადამიანების მიმართ, ვინც პოლიტიკური რეპრესიების მსხვერპლი გახდა;

პროექტის  მიზნები
·         მოსწავლეთა ანალიტიკური, კვლევითი  და  შემოქმედებითი  უნარ-ჩვევების  განვითარება;
·         მოტივაციის ამაღლება;
·         რუსულ  ენაზე  წერითი  და  ზეპირი  კომუნიკაციის უნარის  განვითარება;
·         მოქალაქეობრივი და ზნეობრივი პოზიციის განვითარება;

მონაწილეთა ასაკი
16 წელი/11 კლასი
ვადები /ხანგრძლივობა
2 თვე
მოსალოდნელი შედეგები
როექტი ხელს შეუწყობს :
·         მოტივაციის  ამაღლებას;
·         კვლევს, ინორმაციის  მოპოვების, მისი  დახარისხების  და დამუშავების  უნარ–ჩვევის  გამომუშავებას;
·         მოძიებული  მასალის პრეზენტაციას;
·         ისტორიული დოკუმენტების გაცნობას და დახარისხებას;
·         რეპრესირებული რუსი პოეტების და მწერლების ცხოვრების ასახვას ისტორიულ ჭრილში;
·           წერის  სათანადო  სტრატეგიების  გამოყენება;

პროექტისთვის საჭირო რესურსები
კომპიუტერი, აუდიო და ვიდეო მასალა, პლაკატები, პორტრეტები, გულაგის რუკა, ნაწყვეტები მანდელშტამის, შალამოვის და სოლჟენიცინის ნაწარმოებებიდან
პროექტის მსვლელობა
აქტივობა 1
თემის  შერჩევა და შესაბამისი საკითხების ჩამოყალიბება. პოლიტიკური რეპრესიების ისტორია
აქტივობა 2
საპროექტო ჯგუფის ჩამოყალიბება მასწავლებლის მიერ. კლასი იყოფა სამ ჯგუფად. კლასთან ერთად შემუშავდება შეფასების რუბრიკა
აქტივობა 3
პროექტის გეგმის შემუშავება ცალ-ცალკე სამივე ჯგუფთან
აქტივობა 4
ჯგუფში მოვალეობების განაწილება
აქტივობა 5
ექსკურსია თბილისის  საბჭოთა ოკუპაციის მუზეუმში
აქტივობა 6
ისტორიის მასწავლებელი მოუთხრობს მოსწავლეებს საბჭოთა რეჟიმზე შესაბამისი განწყობის შესაქმნელად 
აქტივობა 7
გონებრივი იერიში:
მოსწავლეები გაითამაშებენ დიალოგს:
- Вы арестованы!
-Я? За что? Это ошибка! Разберутся! Там же люди.

- Вы не узнаёте меня, Пётр Иванович?
- Как будто нет, хотя…
- Ну как же, как же я Вам напомню… одну минуточку… отойдёмте.

მასწავლებელი უსვამს კითხვას:
ჩვენი ქვეყნის ისტორიის რომელ პოლიტიკურ რეჟიმზე არის საუბარი ამ დიალოგებში?
პირველი ჯგუფის მოსწავლეები წარადგენენ პრეზენტაციას:
პოლიტიკური სიტუაცია საბჭოთა რეჟიმის პირობებში, ტოტალიტარული რეჟიმი და მისი მახასიათებლები, ერთიანი იდეოლოგიის და პარტიის გაბატონება.
აქტივობა 8
მასწავლებელი აკეთებს მოკლე შესავალს მეორე ჯგუფის პრეზენტაციის წარდგენამდე.
-          დაფიქრდით, 1934 წ. მწერალთა კავშირში იყო 2500 წევრი. რეპრესირებული იქნა 2000 ადამიანი. რატომ? რისთვის?
მოსწავლეთა მეორე ჯგუფი წარადგენს პრეზენტაციას: რეპრესირებული რუსი მწერლები და პოეტები (ნ.გუმელიოვი, ო.მანდელშტამი, ა.სოლჟენიცინი)
აქტივობა 9
მასწავლებელი მიმართავს მოსწავლეებს კითხვით:
რა კატეგორიის მოქალაქეები აღმოჩდნენ რეპრესიების წნეხში? რომელ    ბანაკებში იხდიდნენ სასჯელს პატიმრები?
მოსწავლეთა მესამე ჯგუფი წარადგენს პრეზენტაციას:
რას მოგვითხრობენ ციფრები და დოკუმენტები საბჭოთა გულაგის «სიკვდილის ბანაკებზე»?
აქტივობა 10                                                                 
      შეჯამება: მასწავლებელი უსვამს მოსწავლეებს კითხვებს:
-  რა გახდა საბჭოთა გულაგის შექმნის მიზეზი?
- რა უნდა გავაკეთოთ, რომ ასეთი რამ არ გამეორდეს?
- რა ზნეობის მატარებელი უნდა იყოს ადამიანი?
მოსწავლეები გამოთქვამენ თავიანთ მოსაზრებას მოსმენილი და ნანახი პრეზენტაციების საფუძველზე_
-          ტოტალიტარიზმი ამახინჯებს და კლავს ადამიანის სულიერ სამყაროს.
-          ყოველი ადამიანი პასუხს აგებს თავისი ქვეყნის ისტორიაზე.
-          რეპრესიების თემა ძალიან აქტუალურია დღეს, შეუძლებელია ცხოვრების გზა გააგრძელო, საზოგადოება განვითარდეს, თუ არ მოხდა განვლილი ქვეყნის ისტორიის კრიტიკული გააზრება, შეუძლებელია დემოკრატიული სახელმწიფოს აღმშენებლობა
-          საბჭოთა რეჟიმის რეპრესიები უნდა გვახსოვდეს, რომ მსგავსი რამ აღარ გამეორდეს
აქტივობა 11

      მასწავლებელი სვამს ბოლო კითხვას, რომელიც იქნება სადისკუსიო მოსწავლეთათვის შემდეგ გაკვეთილზე;
-          საჭიროა დღეს ამ საკითხზე ამდენი საუბარი, გავიდა ბევრი წელი. იქნებ უკეთესია დავივიწყოთ ყველაფერი?
აქტივობა 12
მასწავლებელი მოსწავლეებთან ერთად აფასებს პრეზენტატორების ნამუშევრებს შესაბამისი რუბრიკის მიხედვით
აქტივობა 13 
საშინაო დავალება:
დისკუსიისათვის მომზადება. დისკუსიის თემა: Не зря сказано, что наше прошлое и будущее едины, и будущее народа зависит от того, насколько правильно усвоены им уроки прошлого.   
 ქვემოთ მოცემული მასალა დაეხმარებათ მოსწავლეებს თავინთი აზრის ჩამოყალიბებაში
«Человек — хозяин собственной судьбы в том смысле, что у него есть свобода распоряжаться своей свободой. Но к чему это приведёт — человеку неизвестно.»
 Мохандас Карамчанд Ганди
«Народ, забывший своё прошлое, утратил своё будущее.»
Уинстон Черчиль
В 1948 году на Генеральной ассамблее Организации Объединённых Наций  была принята Всеобщая декларация прав человека. В 30 статьях были закреплены основные, неотъемлемые  и неотчуждаемые  для каждого человека, права и свободы:
Статья 1 
Все люди рождаются свободными и равными в своём достоинстве и правах. Они наделены разумом и совестью и должны поступать в отношении друг друга в духе братства.
Статья 3
Каждый человек имеет право на жизнь, на свободу и на личную неприкосновенность.
Статья 4
Никто не должен содержаться в рабстве или в подневольном состоянии…
Статья 5
Никто не должен подвергаться пыткам или жестоким, бесчеловечным или унижающим его достоинство обращению и наказанию.

საგნებთან /საგნობრივ ჯგუფებთან   ესგთან  კავშირი
ისტორია, ისტ-ი
ხელმძღვანელის   ელ
ფოსტა:
nataliabaghashvili177@gmail.com
პროექტის ვებგვერდი/ბლოგი
http:// nataliabaghashvili177blogspot.com/





No comments:

Post a Comment